Ce parerea ai despre Pastorul tau? Cand ai fost ultima data vizitat de un pastor?

Am auzit foarte multe persoane nemultumite de pastorul sau de atentie pe care acesta le-o acorda. Multi pastori sunt „pastori” doar de duminica. In ziua de azi institutia familiei se clatina mai mult ca niciodata, tinerii sunt expusi tentatilor mai mult ca oricand si in aceste conditii, totusi, unii pastori sunt „pastori de duminica” (cel mult). Opreste-te pentru o clipa…lasa tastatura si mouse-ul, gandeste-te sincer, de cate ori ai fi avut nevoie de un sfat, de o vorba buna din partea unui pastor „ocupat”? sau hai sa te intreb altfel…poate ai inceput sa mergi tot mai rar la biserica, cand te-a cautat ultima data pastorul tau? cand ti-a dat ultimul telefon?
Si totusi…tu esti fiul lui…

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Ce parerea ai despre Pastorul tau? Cand ai fost ultima data vizitat de un pastor?

  1. ingerel spune:

    eu nu ma dau in vant dupa comentarii pe bloguri, dar lipsa de implicare a pastorului meu in viata oilor pe care le pastoreste din biserica noastra mi se pare strigatoare la cer. de cautat? ever…………………………..telefon? tre sa fie ceva foarte important, ceva de interes personal astfel incat sa-l aud spunandu-mi Alo la telefon. in rest, nu ma streseaza catusi de putin. nu faceti si voi la fel.

  2. lili spune:

    Ma, fratilor! Judecata si birfa sunt condamnate de Biblie, ce v-ati apucat voi a da glas tuturor cirtitorilor care abia asteapta ca cineva sa faca ceva rau pentru a-l lua peste picior! Toate sunt ingaduite, dar nu toate zidesc, voi, cei cu site-ul ce scop aveti prin ceea ce ati inceput a face? Cititi Matei 6 si vedeti ce solutie va da Sfinta Scriptura, si haideti sa fim oameni maturi!

  3. radu spune:

    Lili, cred ca ai mers prea departe…sunt convins ca scopul acestui site nu este de a critica ci a ne exprima liber! A TE EXPRIMA LIBER NU INSEAMNA NEAPARAT A CRITICA, A JIGNI !

  4. forever17 spune:

    Despre pastorul meu am o parere destul de ok.Nu stiu multe despre el, decat ce mai povesteste prin predici.Il percep de la distanta, undeva in lumea lui..cu prietenii lui…
    eu defapt nici nu sunt membru la acea biserica, merg de o vreme totusi.si nici nu cred ca vreau sa devin membru..nu prea inteleg ce rost isi au acele acte…
    O prietena a vrut sa isi ceara transferul de la o biserica la alta ( nu stiam ca e ca la scoala) si initial pastorul, frustrat ca-i pleaca enoriasii nu a vrut sa i-l dea.De parca fara o hartie nu putea sa mearga unde voia.
    Personal, am vrut sa ma implic cumva..si mi s-a spus ca trb sa fiu membru ca sa aiba o anumita autoritate asupra mea…eventual sa ce? sa ma oblige sa vin la repetitii ??.Daca incep un lucru..atunci il duc si la bun sfarsit..ca doar a fost propria alegere nu?
    De botezat, m-am botezat, numai ca nu am vrut sa completez si foile pentru a fi membru acolo.Am asteptat sa gasesc o biserica unde sa ma pot adapta ca mod de inchinare.
    Cat despre vizita pastorului, nici nu as vrea sa ma viziteze vreun pastor..decat daca imi este si prieten…caci da, tind sa visez ca mai sunt si pastori care comunica cu biserica..desi e greu..mai ales daca biserica emare.
    Asa ca nu condamn pe nimeni, cum probabil se gandeste Lili ca facem pe blogul asta..ci imi spun si eu nedumeririle.., incercand sa gasesc un raspuns sau sa-mi formulez o idee si dupa ce voi citi povestile voastre.
    Sunt prea multe oale la targ ca sa-i inghesoi pe toti intr-una singura oricum…

  5. nicigand spune:

    M-a mintit si pe mine si biserica…si toti stim asta…chiar si el. Cu toate astea predica foarte fain…chiar unul din cei mai buni predicator(parerea mea) Dar de cate ori il ascult stiu ca doar predica. Am avut o discutie cu el….si parea ok. Apoi am inceput sa gust din amaraciunea lui. M-am saturat. Nu ma afecteaza, ca am vazut si altele…dar am intrat pe site…si am raspuns la intrebare. Domnu sa ierte toti pastorii mincinos…sau fatarnici.🙂
    Am inceput sa ma intreb….oare exsista vre-un pastor sincer? cred ca am intalnit unu sau doi.😉

  6. nicigand spune:

    In 5, ani sub nasul pastorului…niciodata nu m-a intrebat ce fac? sau daca sunt bine…etc….dar m-a condamnat mult….si l-am intrebat odata(defapt i-am zis):
    Cum de ma condamnati si stiti atatea despre mine, cand nu m-ati intrebat niciodata nici macar daca sunt bine sau… sa va interesati de persoana mea. Dupa discutie, si-a luat inima in dinti si ma intrebat: Ce faci? Cum esti? :)) Imi vine sa rad de numa…

  7. nu inteleg!!!! spune:

    Pastori pt noi ar trebuie sa fie niste indrumatori si exemple vii prin modul lor de viata !dar in biserici nu mai este vorb de DUMNEZEU ci biserica a devenit o pestera de hoti si de talhari ! pastori nostri vin la biserica din obisnuinta si folosesc numele biserici in jocurile lor murdare da intr-o zi cineva ii va trage la raspundere.

  8. forever17 spune:

    Referitor la ce a scris : „nicigand”
    si eu ma intreb de multe ori..cum poate totusi predica unui om care defapt nu traieste ce spune, sa fie de folos altora?
    Cand ascult un predicator bun.. aproape ca mi-e frica sa vreau sa-l cunosc in afara bisericii.
    Mi-e greu sa ma concentrez asupra mesajului daca mesagerul nu este ok..desi uneori poate Dumnezeu chiar vorbeste prin el..

  9. UNUL spune:

    petru forever17; „eu ma intreb de multe ori..cum poate totusi predica unui om care defapt nu traieste ce spune, sa fie de folos altora?” in biblie intalnim multe cazuri in care celce trasmite mesajul nu are deaface cu biblia dar transmite un mesaj de la Dumnezeu: de exemplu „magarita care vorbeste” nu predica nu traia cuvantul dar transmitea un mesaj divin.🙂 Eu sunt 100% ca sunt si pastori corecti pocaiti si cinstiti. daor ca pe acest blog se vorbeste la general ….

  10. eu spune:

    Pastorul bisericii noastre este OMUL LUI DUMNEZEU. Prin el L-am cunoscut pe Dumnezeu cu adevarat. Putini sunt cei ca el. Un pastor dedicat familiei si lui Dumnezeu, gata sa-i ajute pe cei din congregatia noastra, si pe ceilalti oameni. Este gata sa se jertfeasca atunci cand este pt o cauza nobila. Multumesc lui Dumnezeu pt el si pt sotia lui.

  11. vanblogh spune:

    Mai să fie, tocmai cînd devenea interesant, a murit „subiectul” propus de voi !

  12. toteu spune:

    daca as fi intrat acum cativa ani pe acest blog as fi spus numai cuvinte de ocara la adresa vreunui pastor. sunt multumit pentru ca pe mine m-a sunat si m-a intrebat ce fac si ne-am propus o intalnire numai noi2…chiar saptamana trecuta. frumos, incurajator, biblic..tot ce vreti. sper sa fie mereu asa si nu numai cu mine ci cu toti tinerii din biserica. el fiind de fapt pastorul tanar, care se ocupa special de tineret, dar nu numai. deci…mai sunt si oameni fericiti🙂 eu sunt din Bucuresti, biserica baptista „Nadejdea”. aviz amatorilor.

  13. vanblogh spune:

    Aha, deci nu-i pastorul chiar aşa de „negru”🙂

  14. Matteus spune:

    nu am fost niciodata la un „PASTOR”. eu de obicei merg la preot. iar acel preot trebuie sa fie inainte de toate PARINTE caci multi sunt preoti dar rar gasesti parinti!

  15. nicigand spune:

    Scrisoare unui pastor.

    Vorbesc in scris pentru ca stiti bine ca sunt ………si ca nu pot veni sa discutam….desi eu as prefera sa discutam fata in fata….
    Va asigur curatia mea fata de voi…
    Ceea ce se intampla este ca … sunt impotriva metodelor voastre de a ma face sa tac…ati incercat de la inceput sa scapati de mine…si inca mai faceti presiuni,desi eu am stat in liniste si mi-am vazut de treaba mea.
    Fratii mi-au spus toata istoria prin care a trecut aceasta biserica…si mai mult tinerii mi-au povestit prin cate au trebuit sa taca si cat sunt da saturati de manipularea fratelui X si de modul brutal in care ”rezolva” el problemele.
    Am crezut de la inceput, ca este in dumneavoastra altceva decat in fratele X. Cred ca e vorba de un compromis pe care l-ati acceptat la un moment dat si care v-a intins o cursa. Faptul ca stie cea mai mare parte din biserica ispravile fratelui X…si ca nu are multi sustinatori….faptul ca dumneavoastra il sustineti desi vedeti cat rau face…faptul ca stiti ca actiunile lui sunt afara complect din normal….si faptul ca il sustineti pana acolo in cat am impresia ca faceti exact ca si el, ma face sa cred ca sunteti interesat mai mult de pozitie si de puterea pe care o aveti decat de oamenii carora ar trebui sa le slujiti.
    Ma faceti pe mine in toate felurile….am aflat in detaliu discutiile voastre cu privire la mine…am 3 inregistrari audio. Cu se face ca Dumnezeu va cheama la unitate si la dreptate…si voi ati impartit biserica de multa vreme…( cei care au avut curaj sa va infrunte si sa va spuna ca nu sunteti bine….si cei care fac intru totul ce spuneti voi).
    Oare voi sa fiti asa de sfinti incat sa nu aveti de ce sa va pocaiti? Chiar nu ati gresit? Nu realizati cata rautate se ascunde dincolo de ce aratati voi? Sunteti dispusi sa zdrobiti un om doar ca sa va fie voua bine, sa nu fiti deranjati din mizeria in care stati. Pentru ca am avut curaj sa spun ca sunteti gresiti(si sunteti)…de aceea incercati sa anihilati? Unde e dreptatea? Pentru ca un lucru nu ati observat…nu sunt impotriva voastra…ci imi doresc sa va fie bine(sa va pocaiti)..de aceea la rugaciune ne rugam pentru bunul mers al bisericii. Nu am dorit rau nici unuia din voi…dar voi ati vrut… si vreti sa nu mai fiu(sa dispar).
    Asta ne face pe noi diferiti. Voi lucrati impotriva mea. Dar eu slujesc Domnului. Nici macar un gram de rautate nu am in inima pentru voi…dar Dumnezeu imi da dreptul sa fiu total impotriva unei atitudini care pune in umbra evanghelia…dragostea, pacea, rabdarea…etc.
    Frate….va credeti superior pentru ca stiti biblie? Pentru ca sunteti profesor…asta inseamna ca sunteti peste toate si ca le stiti pe toate? Nu stiti ca inima voastra nu are dreptate in ea?
    Daca nu am dreptate…asa-i ca voi cadea? Daca nu am duhul lui Dumnezeu…asai ca nu voi ramane la suprafata? Negresit voi merge in jos…dar daca sunt de la Dumnezeu…si daca am fost gasit curat in inima in toata aceasta harababura…sa stiti ca va trebui sa dati socoteala pentru tot ce faceti si spuneti.
    Stiu ce am auzit cu urechile mele din gura fratelui X si din gura dumneavoastra….mi-ati cerut sa va sustin…adica sa suntin slujitorii cu care slujesc ca asa e mai bine…O fac oricand…atata timp cat sustin cauza lui Dumnezeu. Cazul in care mi-ati cerut sa nu ma mai bag pentru tineri…desi voi nu i-ati ascultat si stiti prea bine ca i-ati facut incapabili si mucosi si inapti…etc…era un caz in care mi-ati cerut sa apar spatele vostru…la un moment dat mi-ati insinuat ca daca nu sunt cu dumneavoastra sunt impotriva dumneavoastra….fapt care s-a matereializat si l-am simtit din plin in urmatoarele zile, din cauza deciziei pe care am luat-o… asta nu e un caz care sa fie sustinut. Sunt tanar…stiu prin ce au trecut copii astia si stiu ca aveau nevoie de cineva care sa fie interesati de ei. Voi ati spus ca nu stiti problemele lor si ca nu o sa rezolv nimic daca ii ascult.
    Chiar daca va cade greu…sa stiti ca s-au produs schimbari…si multumesc Domnului pentru asta. Voi sunteti prea egoisti sa acceptati ca aici ati gresit si ca ma persecutati pentru ca am vrut binele unor tineri pe care voi i-ati manipulat si acuzat si amenintat si cate si mai cate. Intr-o seara dupa discutia cu tinerii…am aflat toate grozaviile pe care le-au indurat in ultimii 8 ani…violenta la care au fost supusi, si brutalitatea cu care ii ameninta fratele X. Asta e un caz in care sa tin spatele unor slujitori care baga teroare in copii? Acum discutand cu unii am aflat ca se feresc de oameni care impart cina si vorbesc despre dragostea lui Dumnezeu. Oameni care se numesc slujitori.
    Pot arata concret…dar din motive de neincredere…pentru a evita anumite chestiuni urate…voi pastra pentru cand va i nevoie aceste dovezi.
    Mai sunt unt aceste inregistrari care arata toata rautatea din inma Fratelui X si minciunile pe care le-ati adus si bisericii si mie…doar sa va sustineti punctul de vedere. Daca am dreptate, ar fi bine sa va pocaiti…pentru ca oricum, Dumnezeu m-a instiintat cu privire la voi.
    Daca tac si rabd, este pentru ca astept sa va intoarecti de la rautatea voastra inspre Domnul. Domnul vrea sa va intoarceti la |El.
    Vreti sa mearga biserica bine…si eu vreau…dar nu va merge atata timp cat rautatea si nedreptatea nu va pleca din inima voastra. Mintiti biserica…m-ati mintit si pe mine(desi am tinut la dv.) si aveti pretentia sa ma fac ca nu se intampla nimic. Stiti ca ati gresit si continuati…cu aceeasi marsavie… in ciuda faptului ca vedeti ca nu castigati decat dispret, si neincredere, dar mai mult de atat veti vedea cand Domnul va arata pe fata caile iecaruia din noi. De ce va e greu sa recunoasteti si sa indreptati lucrurile pana se pot indrepta?
    Voi ma persecutati pentru ca am facut ce trebuia sa faceti voi de la inceput. Oare nu suntem chemati dincolo de slujba pe care am primit-o sa avem dragoste pentru cei care Domnul ni i-a dat inainte? Nu suntem chemati la dreptate? Nu suntem chemati sa ascultam pe cei care vor sa fie ascultati? Ma socotiti pe mine imatur doar pentru ca nu am scoala pe care o aveti dumneavoastra? doar pentru ca nu am anii dumneavoastra? Doar pentru ca nu gandesc ca si dv? Nici nu vreau sa gandesc ca si dumneavoastra…ma sperie modul in care ganditi…pentruca actiunile pe care le faceti sunt dintr-o minte(inima) plina de rautate si de mandrie. Sa sacrifici un om pentru a nu fi deranjat. Sunt si eu slujitor al Domnului…de ce tot dati in mine? Sunt atatea lucruri care trebuiesc facute pentru cei nemantuiti si voi loviti pe cei care incearca sa mai faca bine.
    Am de ce sa ma apropii de Domnul si o fac in fiecare zi. Am o relatie cu El indiferent de ceea ce spuneti sau incercati sa imi faceti. Odata o sa se vada calea fiecaruia. Astept.Nu o sa puteti schimba ce e intre mine si Domnul… de aceea stau linistit.Nu am nimic cu dv…si nu am avut…dar sper din toata inima sa va intoarceti la dragoste si dreptate…sa va intoarceti la caile dintai(momentrle cand ati hotarat ca veti sljuji Domnului, nu voua)…pentru ca ne este de folos tuturor asta. Sa aveti pace…pacea lui Isus.

    Inca ceva… pana acolo ati ajuns? sa fiti impotriva faptului ca ne intalnim sa ne rugam? Stiti ca ne rugam pentru voi? Pentru bunul mers al bisericii? Sper sa fiti luminati..ca e mai bine decat sa intrati in mana Domnului. Astept sa putem sa ne intalnim odata sa dam mana cu pace si sa putem sa discutam si altceva decat ceea ce va scriu acum. Astept din toata inima…deocamdata consider ca trebuie sa scriu asa…si sper sa nu fie impotriva nimanui aceasta scrisoare.
    Doar o inima aroganta plina de mandrie..de egoism… poate impiedica un om sa decida sa se intoarca la Domnul si sa recunoasca greselile lui. Mandria a stat intotdeauna inaintea caderii.

    Cu sinceritate 🙂

  16. maria spune:

    toti pastorii par in biserica ceva legat de Domnul dar in afara sunt si ei oameni normali ca si noi cu greseli si uneori rautaciosi .Locuiesc departe de tara si imii este tare greu de multe ori imi doresc sa ma incadrez intr-o biserica dar nu gasesc un loc unde sa ma potrivesc oamenii par sa fie buni doar in biserici dar putini vor sa te cunoasca,imi doresc sa cunosc persoane crestine sincere nu fatarnici,persoane care sa fie capabile sa spuna adevarul in fata fie de bine sau de rau ,pace voua ,eu am 29 de ani sunt mama si sotie si IL caut pe Dumnezeu ,,mariamagdalena1310 ,,

    • necunoscut spune:

      maria magdalena tot asa cauta pe Dumnezeu Fiul numai ca a fot intrebata de ce cautii intre cei mortii pe cel ce este viu .nu este aici a inviat si tot plinginduse a luat pe domnu meu si nu stiu unde lau pus cineva care cunoaste inima si scopul ia spus marie ,ce vreu sa spun acolo unde gasesti dragoste acolo este Dumnezeu si unde nu este inplinire nu este viatä cine träieste inplineste si cine inplineste il gaseste ca este pe calle.
      ai dreptate este greu sa fie sträin si singur dar mai avem putin si vom ajunge acasa mingäiativa cu aceste cuvinte inca putin forte putin si cel ce vine va veni si nu va zabovi.
      D-nul sa va binecuvinteze

  17. meea spune:

    Pastorii sunt oamnei!!!!!!!!!!!!!!!!Dar sunt pusi de Dzeu deoparte pentru lucrarea LUI!Daca DAvid nu a vrut s apuna mana pe saul care clar era lepadat de Dzeu noi de ce o facem?Sunt mai marii nostrii, unsi de Dumnezeu nu de oameni.
    Pastorul bisericii mele e un okm, dar un om care se sfinteste, care nu se mandreste, ci care cauta sa tina principiile scripturii si in familie si in biserica. Copii lui traiesc printre noi, ei sunt intr-un fel oglinda lui, desi sunt tineri si au drumul lor, dar poarta aprentele unei invataturi categorice si demne.
    Vreau sa stiti ca pastorii trebuie si ajutati ca sa poata fi ceea ce avem nevoie sa fie.Stresul lor, oboseala si mai aleas marea responsabilitate pe care o au putin oameni care lucreaza in diferite domenii o mai au. Ei poarta destinele unoar oameni care au un suflet vesnic. Ei sunt inscrisi de Dumnezeu, sunt in slujba Lui, de aceea rugativa pentru ei, si faceti-le slujba mai usoara traind voi demn si curat ca sa nu fie nevoie sa verse lacrimi si pentru voi, si macar o noapte sa ii fie mai odihnita fara povara unui nou tanar care traieste cum nu e voia lui Dumnezeu.
    Slujba de pastor nu o poate intelege nimeni decat Dumnezeu si acela care stie si lupta s afie cu adevarat pastor. Pastor nu inseamna functie, ci renuntare la tine de dragul oamenilor,pentru ca asa a facut Hristos, Pastorul nostru.

  18. NeXuS spune:

    Pastorii nu sunt crestini !…Sunt orice altceva dar nu crestini…Cunosc o gramada de oameni pocaiti care si-au facut averi pe spinarea altora,vile si masini cum poate nu isi permite un om simplu, ce sa mai vorbim de biserici care zici ca is palate,numai marmura si aur. Este una nu departe de blocul meu..cine stie cati bani au fost spalati pentru o constructie ca aia,care costa pe putin 300.000 de euro.Casa Domnului ar trebui sa fie una normala fara mult lux in ea,fiindca lui Dumnezeu nu i place luxul.Credinta este cea mai importanta nu luxul.Multi pocaiti profita de aceasta religie facand averi,fiindca lumea in general in ziua de astazi se gandeste numai la bani,iar credinta in Bunul Dumnezeu la multi nu exista…Vreau sa mai spun ca eu sunt crestin ortodox, care este adevarata religie,cu mentiunea ca poporul roman a fost de la inceputuri ortodox.Poate nu m-am facut inteles dar, atentie, nu vreau sa par ca i urasc cumva pe pocaiti,Doamne Fereste !in nici un caz…am si eu cativa amici care sunt pocaiti,i respect,dar daca imi zic ceva de religie,le spun sa vorbim despre altceva,ca nu ma pasioneaza cultul lor.Ce este POCAINTA manipulare in masa fratilor !!!De ce spun asta fiindca constiinta omului trebuie sa ajunga sa creada ca exista Dumnezeu,ca sa mearga pe drumul cel bun, si nu pocaitii trebuie sa arate prin tot felul de carti si de pliante ce exemple de oameni buni si credinciosi sunt,ca deja de aici ajungem la MANDRIE care este cel mai mare pacat.Trebuie sa ne rugam la Bunul Dumnezeu sa ne ajute sa ajungem in Imparatia Lui.Trebuie sa-i ajutam pe cei neputinciosi,sa-i indrumam cu sfaturi pe cei care cauta un raspuns si sa ne ajutam intre noi ca sa fie pace pe Pamant, sa fim smeriti.Botezati-va in credinta adevarata la Ortodoxism,ca nici in ceasul al 11-lea nu este tarziu si nu va luati dupa exemplele altora: ca multi se drogheaza,sau ca fumeaza, sau ca beau.Fiecare isi duce pacatele si crucea in spate pentru tot restul vietii.Trebuie sa fii tu insuti !!Gandeste-te ca putina vreme vom petrece in lume!.Fii ascultator si smerit cerandu-ti socoteala pentru ce-ai facut in fiecare zi.
    Si la final ca si asa am scris cam mult definitia Smereniei in poezia:Daca a lui Rudyard Kipling:
    De poti fi calm cand toti se pierd cu firea
    In jurul tau si spun ca-i vina ta;
    De crezi in tine chiar cand omenirea
    Nu crede dar s-o crezi ar vrea;

    Daca de asteptare nu ostenesti nicicand,
    Nici de minciuna goala nu-ti clatini gandul drept;
    Daca privit cu ura nu te razbuni urand
    Si totusi nu-ti pui masca de sfant sau de intelept;

    Daca astepti dar nu cu sufletul la gura
    Si nu dezminti minciuni mintind, ci drept;
    De nu raspunzi la ura tot cu ura
    Dar nici prea bun sa pari nici prea-ntelept;

    Sau cand hulit de oameni, tu nu cu razbunare
    Sa vrei a le raspunde, dar nici cu rugaminti;
    De poti visa dar nu-ti faci visul astru;
    De poti gandi, dar nu-ti faci gandul tel;

    De poti sa nu cazi prada disperarii
    Succesul si dezastrul privindu-le la fel;
    De rabzi s-auzi cuvantul candva rostit de tine
    Rastalmacit de oameni, murdar si prefacut;

    De rabzi vazandu-ti idealul distrus si din nimic
    Sa-l recladesti cu ardoarea fierbinte din trecut;
    De poti risca pe-o carte intreaga ta avere
    Si tot ce-ai strans o viata sa pierzi intr-un minut
    Si-atunci fara a scoate o vorba de durere
    Sa-ncepi agonisala cu calm de la-nceput ;

    De poti ramane tu in marea gloata
    Cu regi tot tu, dar nu strain de ea;
    Dusman, om drag, rani sa nu te poata;
    De toti sa-ti pese dar de nimeni prea;

    De poti prin clipa cea neiertatoare
    Sa treci si s-o intreci gonind mereu;
    Daca ajungi sa umpli minutul trecator
    Cu saizeci de clipe de vesnicii mereu,
    Vei fi pe-ntreg Pamantul deplin stapanitor
    Si mai presus de toate,vei fii un OM,

  19. citizen tudor lui NeXuS spune:

    Foarte frumos ce ai spus. Dar fii impartial! Acelasi lucru se poate spune si despre preotii ortodocsi, ca umbla dupa luxuri. Si pocaitii si ortodocsii si oricare alti crestini, tot OAMENI sunt. Toti suntem inclinati pacatului si alunecarii… Eticheta de ortodox sau cea de pocait nu ne salveaza cu nimic de la cadere.

    Nu cunosc lege mai mare decat Iubirea Divina. Si nicio fiinta nu raspunde deplin altei legi sau apostrofari…

  20. NeXuS spune:

    Sfinţenia este singurul lucru cu care nu poţi să te mândreşti, pentru că deîndată o pierzi. Sfinţenia este mai degrabă propăşirea continuă în conştientizarea propriilor neputinţe (Sf. Nil de la Sorska) şi nu ştiu dacă cineva din adversarii cultului sfinţilor invidiază această ocupaţie. Aceşti oameni sunt cinstiţi nu ca nişte dumnezei, ci ca nişte prieteni şi îndrumători, ca simple persoane care ne întrec în vreo vrednicie (Sf. Ioan Damaschin). La urma urmei, cultul sfinţilor confirmă că Hristos este prezent în istorie şi că El lucrează prin oameni “până la sfârşitul veacurilor”.

  21. NeXuS spune:

    Eu nu vreau să înşir aici o listă cu citate biblice care să susţină cultul sfinţilor, dar mi se pare sugestivă întâmplarea că ateiştii, sectele de toate felurile şi persoane de genul lui Nietzsche îşi dau mâna atunci când e vorba de negarea vehementă a cultului sfinţilor.

  22. citizen tudor lui NeXuS spune:

    Nietzsche NU este un ateu! El este mai degraba un hierofant care prohodeste moartea lui Dumnezeu din sufletele oamenilor. El a presimtit apostazia omului de la rigoarea la care este chemat de Domnul Dumnezeu.

    Cauta sa-l intelegi in mod alegoric. Scrierile lui sunt foarte asemanatoare tragediei antice in care se ilustreaza un eveniment cutremurator, in cazul nostru, moartea lui Dumnezeu din om…

    Referitor la cultul sfintilor, este mai degraba o problema de nuanta decat de substanta. Daca pe tine te face mai iubitor fata de semenii tai faptul ca saruti moastele unui sfant, nu este obligatoriu pt. toata lumea sa simta la fel. Poate unii nu au nevoie de acest act pt. a fi mai umani. Dar asta nu inseamna ca repudiez contactul cu un sfant sau cu moastele.

    Pur si simplu incerc sa arat ca nu aceasta este problema de capatai: ca accepti sau nu cultul sfintilor, al moastelor sau al icoanelor etc. ci, ce are omul in inima sa pt. semenul sau si cat suflet isi pune pt. aproapele sau.

    Pe curand!

  23. nexus999 spune:

    Omul traieste pe pamant ca sa se sfinteasca.

  24. Marius spune:

    Eu sunt un creştin protestant, însă când văd nepoliteţia voastră aici mă îngrozesc singur, a căuta scânteie de ceartă pentru un predicator este foarte urât, aduc însă o critică şi celui ce a făcut acest site, dacă am pune într-o imagine, sau la vreun ecran ceea ce avem în gândirea noastră, ne-am tulbura de tot, este mizerabil ce poate gândi o fiinţă omenească, ar fi bine să ca mândria să o lăsăm celui ce ii se cuvine, şi noi să încercăm să nu îl aşteptăm pe pastor să vină la noi sau să ne sune, cum nu aşteptă nici pe Dumnezeu să vină la noi, pentru că el este de mai multă vreme cu noi, dar noi ne-am îndepărtat de el, cred că acelaşi lucru ar trebuii să îl facem la fel, a crede în Dumnezeu nu înseamnă a aştepta pe pastor să vină să la tine, este ruşinos aceast lucru.
    Referitor domnului care se ascunde sub numele de „NICIGAND”, chiar daca dumneavoastra sunteti un pastor si chiar daca s-a vorbit despre dumneavoastra ceva jignitor, înţelepciunea este alta nu cea pe care aţi ales-o dumneavoastră
    cu stimă

    marius2001p@yahoo.de

  25. Carpatinul spune:

    Desi unii din cei ce au expus ideile lor pe forum au tendinta de a sufoca aceasta initiativa frumoasa cu critici, amenintari cu versete impropiu folosite, falsa modestie, sau mai stiu eu cum… vreau sa aduc in atentia cititorilor si nu numai, ca nu mai suntem pe vremea comunistilor ROMANILOR…!
    Acest virus nefast a adus prejudicii enorme chiar bisericilor, prin securistii infiltrati dea lungul anilor, prin oprimarea maselor de a se exprima sau a critica cate un lider mai putin spiritual (cum ca ar fi unsul Dlui) sau chiar prin amenintari daca individul mergea prea departe si-l lua gura pe dinainte.
    Acum revenind la subiectul nostru, care de fapt este cat se poate de normal si util, sa avem o reflectie a gandirii publicului in general despre liderul lor spiritual (pastorul, popa, parintele sau cum oi vrea cineva sa-l numeasca) care de fapt este investit in aceasta functie sa slujeasca de fapt enoriasilor si nu bisericii ca institutie, organism social sau cladire. Deci el (pastorul) nu este in functie sa faca un program bine organizat si placut la auz, nu sa invete gloatele profane despre Dzeu, pentru ca insasi Biblia spune: inceputul intelepciunii este frica de Dl, sau alt verset: Unul singur este Invatatorul vostru si anume ISUS (si nu am sa pomenesc locatia pentru a va provoca sa rasfoiti putin Biblia). Deci, in concluzie, va indemn sa participati activ toti vizgutatorii cu pareri si opinii ca de aia aveti creier si v-a dat Dzeu inteligenta, ba chiar mai mult ash provoca moderatorul sa faca mai multa publicitate site-ului, poate poate vre-un pastor ia aminte la cerintele pagubitelor oi si isi pune pe seama sa le caute de spini in laba, sa le curete pe cele ranite si sa le spele, sa le caute pe cele pierdute (adica cele ce au fost odata oi si acum prin miracol au devenit capre, numai ca sa nu se oboseasca preacuviosul „Reverend”, „Pastor”, „Parinte”,…etc. sa lase biroul plin de carti si fotoliul tapitat in piele neagra) si nu numai sa le mulga si sa le vanda lina…. Dzeu sa va binecuvinteze pe toti cu pocainta si viata vesnica!

  26. lumy spune:

    AM fost vizitata de biserica de ……….absolut nici o ocazie data clipa,,,,,
    AM parasit biserica de vreo un an dar in tot timpul n a stiut nimeni n a venit nici sora
    frate nici pastor…
    ATI avut vreo experienta a disparitiei cuiva din viata si nimeni n a observat ca si cind n ar
    fi existat?
    Asta sint unii oameni ,,ei nu exista ,,si daca n ar mai fi nimeni n ar observa pt ca nu ii
    intereseaza ……..nici frate nici sora ,,,
    Nu conteaza .Ioan BOTEZATOR traia singur in pustia.
    Totusi te intrebi uneori ;bine ma da macar sa bata in usa sa zica mai traiesti ce e cu tine
    poate n ai ce minca,,,,,,
    Unii chiar n au avut dar nu conteaza pt ca ISUS e FRATELE SI in fond biserica e TEMPLUL
    DIN NOI …….
    DACA o biserica ar fi a lui DUMNEZEU AR fi ars in suflet pt cineva,,dar…
    Dar EU nu sint SINGUR CACI TATAL E CU MINE,,,,,,,,,

Lasă un răspuns

